Samochody Volvo, części wymieniane najczęściej.

Pojazdy Volvo uchodzą za bardzo solidnie wykonane, jednak nigdy nie jest tak że auta danego producenta są całkowicie bezawaryjne. Czasem zdarzają się wpadki jak błędy produkcyjne, ale zwykle awarie spowodowane są zaniedbaniami użytkownika, lub po prostu normalnym zużyciem eksploatacyjnym pewnych podzespołów. Dziś przyjrzymy się jakie części w pojazdach Volvo uchodzą za najbardziej awaryjne.

Volvo starszej generacji, czyli powiedzmy auta produkowane do końca lat dziewięćdziesiątych, odznaczały się wyjątkową bezawaryjnością. Jeżeli w ogóle coś się w nich psuło, to najczęściej były to pewne elementy zawieszenia. Zdarzały się pękające sprężyny, z którymi co prawda można było jeszcze jeździć przez pewien czas, niemniej prędzej czy później klienci odwiedzali warsztaty i wymieniali całe komplety elementów zawieszenia. Trzeba też przyjrzeć się montowanym fabrycznie akumulatorom, zwłaszcza tym w które wyposażano pojazdy z silnikiem diesla. Klienci skarżyli się na szybkie obniżenie się parametrów użytkowych tych baterii, co zwłaszcza w okresie zimowym powodowało problemy z odpalaniem. Jednak była to bardziej wina producenta samych akumulatorów, niż koncerny Volvo. Części które również nierzadko się psuły to pompy wspomagania kierownicy, jednak tutaj często winni byli sami kierowcy, którzy nie dolewali w porę płynu do układu.

W obecnie produkowanych samochodach marki Volvo mamy niemal zupełnie inny zestaw elementów i podzespołów niż kiedyś. Do szerokiego użytku weszły komputery, których dzisiaj w auta możemy znaleźć nawet kilkanaście. Każdy steruje innymi podzespołami auta, jeden odpowiedzialny jest za sterowanie parametrami pracy silnika, inny za system nawiewu i klimatyzacji, jeszcze inny za kontrolę trakcji i ABS i tak dalej. W pewnej serii samochodów miały miejsce powtarzające się przypadki awarii pomp paliwa. Ostatecznie uznano, że powodem tego stanu rzeczy było nie do końca przemyślane zamocowanie powrotu z systemu paliwowego wewnątrz baku, przez co przy mniejszych ilościach benzyny pompy przegrzewały się. Na szczęście tutaj interweniowało Volvo Części typu pompa paliwa, lub cały kosz montowany w baku, były naprawiane w ramach gwarancji. Tutaj również trudno cokolwiek zarzucić producentowi.

Jak widać nawet tak solidne auta jak Volvo mają swoje bolączki. Wychodzi na to, że przez ostatnie dwie-trzy dekady produkcji tych samochodów najczęściej zgłaszano problemy z elementami zawieszenia, akumulatorami, pompami wspomagania, oraz niewłaściwie rozwiązanym powrotem systemy paliwowego, czego skutkiem były awarie pomp paliwa. Ostatecznie można powiedzieć, że to dość dobry wynik.