Częste usterki w autach BMW cz. 1

Samochody BMW znane są z tego, że są w miarę solidne. Jednak w starszych pojazdach – jak w każdym aucie, które ma już trochę lat – mogą pojawić się różne usterki, które określa się po prostu zużyciem eksploatacyjnym. Dzisiaj sprawdzimy co najczęściej psuje się w starszych pojazdach BMW, zobaczymy czy naprawy są drogi i ogólnie czy możemy zrobić to sami, żeby zaoszczędzić pieniądze na mechaniku. Dzięki temu pewna część właścicieli BMW będzie mogła zaoszczędzić nieco pieniędzy, a to zawsze jest na plus.

Przegląd usterek zaczniemy od łożysk kół. W pojazdach, które mają już 10 lat i więcej, a przebieg zaczyna zbliżać się do 200 tysięcy kilometrów, często padają łożyska. Nie jest to spowodowane ich kiepską jakością, po prostu jest to normalny okres eksploatacyjny łożysk kół, po którym trzeba je wymienić. Pierwszym objawem padających łożysk jest szum w czasie jazdy. Jeżeli więc we wnętrzu naszego BMW słyszymy buczenie, zgrzytanie, bądź szumienie, którego ton i częstotliwość zmienia się razem z prędkością jazdy, to znaczy, że mamy do wymiany łożyska. Niestety, ich wymiana samodzielna nie jest łatwa, dlatego lepiej dać to zrobić w profesjonalnym warsztacie.

Kolejną rzeczą, która często się psuje w autach BMW, to układ chłodzenia. Pojawiają się wycieki w miejscach, gdzie węże gumowe łączą się z elementami plastikowymi, na przykład wlotem chłodnicy. Problemem nie jest sam wąż, choć ten też bywa sparciały i dobrze go wymienić, co sam plastikowy wlot. Pojawiają się tam pęknięcia, wywołane tym, że wiele razy zmieniała się tam temperatura. Gdy pojawią się pęknięcia, płyn zaczyna tamtędy wyciekać. Na początku dzieje się to tylko w czasie jazdy, gdy silnik jest rozgrzany, a ciśnienie duże. Później cieknie już nawet przy zimnym silniku. Aby zdiagnozować usterkę wystarczy wziąć w rękę wąż w pobliżu chłodnicy i poruszać nim. Jeżeli płyn zacznie cieknąć, to niestety mamy do wymiany całą chłodnicę. Można co prawda to sklejać, ale nie jest to najbardziej trwałe rozwiązanie.

Zdarzają się także usterki układu wspomagania kierownicy. Nie psuje się tutaj nic poważnego, po prostu parcieje uszczelka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. W czasie pracy układu wspomagania panuje tam wysokie ciśnienie, co powoduje że rozpoczyna się wyciek. Usterka nie jest poważna i wystarczy teoretycznie udać się do ASO BMW i zakupić nową uszczelkę za kilkanaście złotych. Jednak jeżeli zignorujemy ten fakt i nie będziemy dolewać płynu, to może dojść do takiej sytuacji, że w końcu cały płyn wycieknie nam z układu. Wtedy to już prosta droga do zniszczenia pompy, a to już spowoduje o wiele poważniejsze wydatki.

Jak widać starsze auta BMW mają różne usterki, ale nie jest to jeszcze jakaś tragedia. Trzeba wiedzieć, że jeżeli będziemy wszystkie usuwać na bieżąco, to nasze auto będzie jeździć bezawaryjnie. W razie czego zaglądajmy pod maskę od czasu do czasu, sprawdzajmy co się tam dzieje, czy coś nie wycieka, a także uzupełniajmy regularnie poziom płynów eksploatacyjnych. Dzięki temu auto pozostanie sprawne na długi czas.

Znajdziesz szczegóły na:

https://janki.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane-do-odbioru/

http://bmw-uzywane.com.pl/pl/samochod/3935/bmw-seria-4-2017

https://katowice.bmw-bawariamotors.pl/jazda-probna/BMW%20M140i%20(5-drzwiowe)